Subiekt nexo PRO to system wspomagający obsługę sprzedaży w małych i średnich przedsiębiorstwach.
Jest to rozszerzona wersja Subiekta nexo – oprócz wszystkich możliwości standardowego programu zawiera wiele dodatkowych funkcji, które spełnią nawet bardzo nietypowe wymagania.
Subiekt nexo PRO pozwala na obsługę firmy wielooddziałowej. Umożliwia zaawansowane nadawanie cen towarom poprzez cenniki główne i dodatkowe. Wyróżnia się rozbudowaną obsługą zamówień – dla wersji PRO stworzono m.in. widoki robocze (Asortyment na zamówieniach do obsługi pozycji zamówienia, Asortyment na wyczerpaniu, Asortyment na zleceniach), które ułatwiają logistykę zamówień zarówno w przypadku klientów, jak i dostawców.
Subiekt nexo PRO charakteryzuje się też większą otwartością i elastycznością. Pozwala np. dodawać pola własne do różnych elementów programu, a także własne raporty i wzorce wydruku.
Podstawowe możliwości Subiekta nexo PRO:
- pełna obsługa wszystkich typów dokumentów handlowych i magazynowych;
- pełny rozdział dokumentów magazynowych i handlowych, pojedyncze lub zbiorcze generowanie faktur do dokumentów WZ; korekty dokumentów magazynowych; automatyczne generowanie dokumentu WZ do faktury; faktura pro forma; faktura sprzedaży z wielu magazynów;
- rozbudowany system zamówień – każda pozycja dokumentu może mieć indywidualny termin realizacji, również wcześniejszy niż termin realizacji całego dokumentu;
- kartoteka asortymentu – towarów, usług, kompletów i opakowań zwrotnych; działy sprzedaży w kartotece;
- kartoteka kontrahentów obejmująca również informacje typu CRM;
- prowadzenie elastycznej polityki cenowej – możliwość przypisywania zdefiniowanych cenników do poszczególnych kontrahentów; cena, domyślny i maksymalny rabat pozycji cennika mogą być określane w zależności od jednostki miary i wysokości progu sprzedaży;
- obsługa przedpłat, płatności kartą, płatności za pobraniem, sprzedaży kredytowanej, cesji na innego płatnika, zaliczek pracowników na zakup;
- kompleksowa obsługa kasy z rejestrowaniem operacji gotówkowych i bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony), operacje kasowe z odłożonym skutkiem (niewykonane);
- rozbudowana obsługa rachunków bankowych (przelewy standardowe, do ZUS, podatkowe, operacje na rachunku, opłaty prowizyjne, wyciągi); obsługa bankowości elektronicznej za pomocą wymiany plików, a także online (wybrane banki);
- prowadzenie rozrachunków (należności i zobowiązań), rozliczenia wielowalutowe, wezwania do zapłaty, noty odsetkowe, kompensaty;
- rozbudowana obsługa urządzeń zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów kreskowych);
- automatyczna synchronizacja zmian towarów w kartotece i urządzeniach zewnętrznych;
- pełna integracja z programami finansowo-księgowymi: Rachmistrz nexo PROi Rewizor nexo PRO.
Dodatkowe rozwiązania dostępne w wersji PRO:
- Sfera dla Subiekta nexo – możliwość tworzenia własnych rozwiązań (szczegółowy opis i dokumentacja techniczna w nexo SDK – pobierz);
- zaawansowane pola własne do obiektów systemu;
- definiowanie własnych raportów i wydruków;
- brak ograniczeń dla plików biblioteki załączników i flag własnychgraficznych;
- role operatorów ułatwiające odpowiednie nadawanie uprawnień;
- profilowanie dostępu operatorów do magazynów i oddziałów;
- definiowanie dedykowanych widoków dla operatorów;
- możliwość zdefiniowania wielu dostawców towaru z wyróżnionym jednym głównym dostawcą i producentem (każdemu dostawcy można przypisać dla danego towaru zarówno zestaw jego indywidualnych symboli, jak i terminy dostawy);
- pełny ślad rewizyjny – szczegółowe monitorowanie operatorów w zakresie dokonywanych zmian na dokumentach oraz w kartotece kontrahentów;
- wydruki niefiskalne – możliwość użycia drukarki fiskalnej jako biurowej i drukowanie na niej dowolnych dokumentów; listę drukarek, które dają taką możliwość można znaleźć tutaj;
- szybkie płatności – generowanie linku, po kliknięciu którego kontrahent może opłacić dokument;
- raport wspomagający rozliczenie podatku od sprzedaży detalicznej;
- obsługa zamienników – prostych zbiorów asortymentu, które na dokumentach można wymienić za pomocą specjalnej funkcji pomiędzy elementami z tego samego zbioru;
- kosztorysowanie i sprzedaż usług z wykazem materiałów niezbędnych do ich realizacji;
- kojarzenie dokumentów – możliwość ręcznego wiązania ze sobą dowolnych dokumentów;
- precyzja ceny do 6 miejsc po przecinku;
- obsługa oddziałów firmy (z każdym oddziałem jest związany cennik główny, który jest domyślny dla każdego wystawianego do niego dokumentu handlowego);
- możliwość zdefiniowania cenników dodatkowych (dotyczących części cennika głównego, można je ograniczać czasowo i przypisywać wyłącznie dla wskazanych klientów);
- zestawy cenowe w cennikach, które pozwalają na odmienne wyliczanie cen w cenniku dla zbiorów asortymentu ustalonych, np. na podstawie grup, cech, działów sprzedaży itp.;
- podłączanie do dokumentu sprzedaży dodatkowych kosztów pochodzących z rozchodu wewnętrznego;
- kumulowanie identycznych pozycji podczas wystawiania dokumentu;
- przypisywanie dowolnych komunikatów zdefiniowanych przez użytkownika dla klienta/asortymentu i wyświetlanie ich podczas wystawiania dokumentów;
- automatyczne numerowanie partii (generowanie automatycznych kodów dostaw) podczas wprowadzania do magazynu z możliwością wymuszania unikalności numerów partii;
- zakup i sprzedaż ze wskazanych dostaw (partii) asortymentu wraz z możliwością rezerwacji wybranych dostaw w dokumentach;
- możliwość ukrywania partii asortymentu z przekroczonym terminem ważności;
- możliwość ukrycia asortymentu w wybranych magazynach przy sprzedaży, wydaniach magazynowych i zamówieniach;
- rejestracja rozbieżności w przyjęciach magazynowych;
- wydawanie towarów według HIFO (najdroższe dostawy rozchodowane w pierwszej kolejności);
- korekta kosztu dostaw przydatna do rozliczania kosztów ubocznych zakupu, m.in. cła, kosztów transportu;
- oznaczanie pozycji zamówień jako gotowych do realizacji pozycji z kontrolą fakturowania tylko tych zamówień, które mają wszystkie pozycje gotowe do realizacji;
- możliwość zbiorczej realizacji wielu zamówień jednym dokumentem;
- seryjna realizacja zamówień od kontrahentów – możliwość jednoczesnego wystawiania zaplanowanych dokumentów realizujących wiele zaznaczonych zamówień od kontrahentów, włącznie z wydrukiem i fiskalizacją;
- widok roboczy „Asortyment na zamówieniach” do obsługi pozycji zamówienia;
- widok roboczy „Asortyment na wyczerpaniu” oraz „Asortyment na zleceniach” do wydajnej i efektywnej pracy z zamówieniami do dostawców;
- minimalna wymagana kwota do zrealizowania zamówienia od klienta;
- kontrola kolejności realizacji zamówień ze względu na datę wystawienia zamówień;
- kompletowanie zamówień, czyli rezerwowanie dostaw niezbędnych do zrealizowania zamówienia;
- raport „Dostawy przeterminowane” prezentujący towary po dacie ważności;
- realizacja zamówień od klientów w przesunięcia międzymagazynowe;
- definiowanie wyrażeń operatora podczas generowania pliku JPK_V7 dla biura rachunkowego;
- zaawansowane metody numeracji dokumentów i partii asortymentu;
- rozszerzone możliwości płatności odroczonych – rozbicie na raty;
- możliwość podzielenia rozrachunku na raty (rozrachunek może być podzielony na wiele kwot cząstkowych z określeniem terminu płatności dla każdej z nich);
- rozliczenia wielowalutowe (np. EUR – USD);
- kompensaty wielowalutowe;
- sesje kasowe – narzędzie do weryfikacji pracy kasjera (w momencie zamykania sesji pogram sam wylicza, czy stan środków pieniężnych jest zgodny z operacjami zarejestrowanymi w systemie);
- sesje rozliczeniowe – narzędzie do lepszego zarządzania rozliczeniami;
- pakiet e-Commerce: opodatkowanie sprzedaży transgranicznej dla konsumentów, w tym obsługa sprzedaży w procedurze OSS;
- klasyfikatory asortymentu umożliwiające organizowanie drzewiastej struktury asortymentu oraz filtrowanie go w kartotece i na listach, a także filtrowanie wyników raportów oraz list dokumentów.