Rachmistrz nexo PRO

Rachmistrz nexo PRO to system do obsługi uproszczonej księgowości, przeznaczony dla firm rozliczających się w formie KPiR lub ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Sprawdza się zarówno wśród firm samodzielnie się rozliczających, jak i w biurach rachunkowych.

Rachmistrz nexo PRO jest rozszerzoną wersją Rachmistrza nexo, zapewniającą dużo większe możliwości. Oprócz  pełnej funkcjonalności standardowego programu pozwala m.in. tworzyć własne raporty i wydruki, na własny sposób opisywać zdarzenia gospodarcze (np. dodatkowymi transakcjami VAT), dokonywać analizy zapisów według różnorodnych cech z wykorzystaniem tzw. pól własnych, czy też rozliczać rozrachunki ratalnie lub ewidencjonować je według własnych typów. Możliwa jest także realizacja indywidualnych rozwiązań poprzez tzw. punkty rozszerzeń i Sferę dla Rachmistrza nexo.

Rachmistrz nexo PRO jest częścią InsERT nexo PRO – zintegrowanego systemu, w którego skład wchodzą również: program doobsługi sprzedaży i gospodarki magazynowej Subiekt nexo PRO, program finansowo-księgowy Rewizor nexo PRO, program kadrowo-płacowy Gratyfikant nexo PRO oraz program zarządzania relacjami z kontrahentami Gestor nexo PRO.

 

Podstawowe możliwości Rachmistrza nexo PRO:

  • prowadzenie KPiR lub Ewidencji podatku zryczałtowanego (płynne przejście między różnymi formami księgowości);
  • ewidencja i rozliczanie VAT: zakupów, sprzedaży (w tym sprzedaż marża), rozliczenia metodą kasową, korekty VAT nieterminowych płatności z możliwością tworzenia zapisów na podstawie JPK_V7 i wcześniejszych plików JPK_VAT;
  • ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (naliczanie i dekretacja amortyzacji z uwzględnieniem kosztów przypadających na miejsca użytkowania, wydruk tabeli i planów amortyzacji), a także ewidencji wyposażenia i remanentów;
  • podstawowa obsługa wynagrodzeń: ewidencja osobowa, umów cywilnoprawnych oraz umów o pracę;
  • zaawansowany system rozliczeń przedsiębiorców: od składek ZUS wspólnika, poprzez ewidencję przychodów z innych źródeł, do odliczeń i obniżek podatku związanych z różnymi ulgami, w tym darowizny związanej z walką z COVID-19;
  • ewidencja i rozliczanie pojazdów prywatnych wykorzystywanych do działalności gospodarczej oraz pojazdów firmowych z możliwością częściowego bądź pełnego odliczenia VAT;
  • obsługa dowodów wewnętrznych – dokumentów własnych firmy dotyczących operacji zachodzących wewnątrz;
  • obsługa operacji kasowych gotówkowych i bezgotówkowych (płatność kartą płatniczą, bony), raporty kasowe;
  • obsługa operacji związanych z rachunkami bankowymi, polecenia przelewu standardowe, ZUS, podatkowe z wykorzystaniem bankowości elektronicznej (offline i online);
  • ewidencja i rozliczanie rozrachunków, naliczanie różnic kursowych, integracja z zapisami księgowymi KPiR bądź EP oraz z zapisami VAT;
  • wystawianie i wydruk deklaracji skarbowych rozliczających podatek dochodowy wspólników i pracowników oraz podatek VAT;
  • wystawianie deklaracji ZUS (RCA, RZA, DRA) oraz możliwość eksportu do programu Płatnik;
  • automatyczna dekretacja do KPiR lub EP oraz rejestrów VAT za pomocą definiowalnych schematów;
  • integracja z programami sprzedaży Subiekt nexo i Subiekt 123;
  • możliwość pracy jednostanowiskowej bądź sieciowej;
  • szerokie wsparcie w generowaniu pliku JPK_V7 i jego obowiązkowej wysyłki do portalu Ministerstwa Finansów;
  • generowanie ksiąg oraz dowodów księgowych do plików JPK i dostarczanie ich na potrzeby kontroli skarbowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub na informatycznych nośnikach danych;
  • wsparcie dla procedury centralnego rozliczania VAT, gdzie ewidencja prowadzona jest w jednostce podrzędnej, a rozliczenia dokonane są w jednostce centralnej (np. jednostki samorządu terytorialnego, którym podlegają szkoły, zakłady użyteczności publicznej itp.);
  • badanie statusu klientów na podstawie danych GUS, portali Ministerstwa Finansów dotyczących NIP i VAT, Białej listy podatników, bazy aktywnych podatników VIES oraz rejestru kaucji gwarancyjnych;
  • komunikacja z kontrahentami i pracownikami za pomocą wbudowanego klienta poczty i SMS.

 

Dodatkowe rozwiązania dostępne w wersji PRO:

  • Sfera dla Rachmistrza nexo – możliwość tworzenia własnych rozwiązań (szczegółowy opis i dokumentacja techniczna w nexo SDK – pobierz);
  • definiowalne transakcje VAT;
  • definiowanie własnych typów amortyzacji;
  • sesje kasowe – narzędzie do weryfikacji pracy kasjera (w momencie zamykania sesji pogram sam wylicza, czy stan środków pieniężnych jest zgodny z operacjami zarejestrowanymi w programie);
  • definiowalne rodzaje rozrachunków;
  • możliwość podzielenia rozrachunku na raty (rozrachunek może być podzielony na wiele kwot cząstkowych z określeniem terminu płatności dla każdej z nich);
  • ewidencja sesji rozliczeniowych tworzonych automatycznie podczas dokonywania rozliczeń;
  • rozliczenia wielowalutowe (możliwość zaewidencjonowania np. faktury w euro rozliczanej częściowo w złotówkach, częściowo w dolarach lub w innej walucie);
  • kompensaty wielowalutowe;
  • rozbudowane schematy księgowania, których wykonanie można warunkować od dowolnej cechy dokumentu źródłowego;
  • ewidencjonowanie zapisów w KPiR i EP uwzględniające korekty uzyskania przychodów wynikających z odliczeń przypadających w całości na przedsiębiorcę;
  • pola i słowniki własne do opisywania obiektów w systemie umożliwiające dokonanie analizy wg własnych kryteriów i do wykorzystania w warunkowych schematach księgowania;
  • definiowanie własnych raportów i wydruków z możliwością ich eksportu do innych systemów InsERT nexo;
  • punkty rozszerzeń – możliwość rozszerzenia logiki biznesowej o własne algorytmy (np. wyliczenie wartości konkretnego pola na deklaracji);
  • pełny ślad rewizyjny – możliwość analizowania działań operatorów w programie przez uprawnione osoby.

 

Recommend
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • LinkedIN
  • Pinterest
Udostępnij
Tagged in