Moduł Zarządzanie Kontaktami to produkt klasy CRM przeznaczony dla firm zainteresowanych zwiększeniem skuteczności i efektywności obsługi klientów. Jest doskonałym narzędziem ułatwiającym pracę działów sprzedaży, marketingu i serwisu. Umożliwia gromadzenie informacji na temat klientów. Wspomaga rejestrację i śledzenie relacji z kontrahentem począwszy od nawiązania kontaktu, poprzez negocjacje do sprzedaży i usług posprzedażowych.
Moduł ten zapewnia szybki dostęp do pełnej i aktualnej informacji o klientach firmy. Pozwala śledzić stan rozmów przeprowadzonych przez przez osoby odpowiedzialne za utrzymanie kontaktów z klientem, sporządzać notatki, jak również przeglądać historię wysłanych ofert, podpisanych umów, złożonych i zrealizowanych zamówień.
Umożliwia również zlecenie zadań współpracownikom i kontrolę ich stopnia realizacji co w konsekwencji zwiększa efektywność działań poszczególnych pracowników.
Korzyści wynikające z użytkowania modułu:
-
budowanie firmowej bazy wiedzy na temat klientów i relacji z nimi
-
tworzenie spójnego obrazu klienta i jego potrzeb
-
szybki dostęp do pełnej i aktualnej informacji o kontrahentach firmy oraz realizowanych wobec nich przedsięwzięciach
-
możliwość analizowania danych i opracowania skutecznej strategii marketingowej i jej późniejszej oceny
-
możliwość generowania zadań związanych z obsługą posprzedażową klienta
-
budowanie więzi pomiędzy firmą a klientem
-
płynne przejmowanie kontaktów handlowych w przypadku nieobecności lub odejścia pracownika
-
możliwość planowania i analizowania aktywności pracowników poprzez śledzenie realizacji przydzielonych im zadań
-
zapewnienie klientowi najwyższej jakości usług.
Ważnymi cechami modułu są:
- niski koszt tzn. szybkie wdrożenie przeprowadzone z wykorzystaniem pomocy podręcznej
- integracja z pozostałymi modułami systemu Hermes, operator może mieć dostęp do wszystkich informacji związanych z historią współpracy z klientem
- zarządzanie dokumentami – możliwość gromadzenia dokumentów w formie załączników, powiązanych ze zdefiniowanym wcześniej zdarzeniami
- Tabela „Kontakty” stanowi główną część modułu Zarządzanie Kontaktami.
W tym miejscu system umożliwia:
- definiowanie rodzajów kontaktów (spraw) np. sprawy handlowe, serwisowe itp.
- powiązanie z kontaktem dokumentów Hermes
- powiązanie z kontaktem zewnętrznych plików (graficzne, Excel, World)
- sporządzanie własnych notatek na temat kontaktu
Każdy nowo zarejestrowany kontakt wiąże w całość kolejne etapy realizacji sprawy dotyczącej danego kontrahenta.
Pozycje kontaktu mogą zawierać:
- notatki np. skróty rozmów telefonicznych, planowane czynności
- dokumenty Hermesa wynikające z realizacji sprawy (oferta, faktura, zamówienie itp.)
- dowolne pliki będące załącznikami do Kontaktu (np: fax od klienta, zdjęcia artykułów, umowy zapisane w Wordzie itp.)
Dzięki filtrom zastosowanym w programie mamy możliwość np.
- analizowania efektywności poszczególnych działań marketingowych i handlowych danego pracownika
- mierzenia takich wielkości, jak np. długości cyklu sprzedaży
- podejrzenia stanu realizacji poszczególnych kontaktów z danym kontrahentem
Dzięki wykorzystaniu w codziennej pracy modułu Zarządzanie Kontaktami jesteśmy w stanie zaplanować i prowadzić skuteczną politykę handlowo-marketingową przyczyniającą się do pozyskania coraz większej liczby potencjalnych klientów i zapewnienia im satysfakcjonującej obsługi zgodnej z ich oczekiwaniami.